Известие

Collapse
No announcement yet.

Selespeed - приказки с картинки

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение

    Точно при това реле,не става с почистване,изчезват му пъпките и колкото и да се мъчиш,най много пак да сотанеш на пътя...............

    П.С.Помпата на селето се включа минимум 100 пъти на ден.
    След като това реле е подложено на такива зверски условия на експлоатация, някой пробвал ли е да го замени с подходящ MOSFET? Това би решило проблема за вечни времена и на много по-ниска цена.

    Готов съм да съдействам, ако някой реши да експериментира.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • Естествено , че ще стане с мосфет, ама що трябва да се влиза в такива филми?

      Това реле го има поне в още 30 модела автомобили (не само италиански) и със сигурност не струва 50лв. ново.
      В автоморгите са от 2 до 5лв.

      П.П. Практиката показва, че решение с транзистор също не е вечно.
      Само дето ремонтите са по-скъпи на такива оригинални електроники решени с мосфет, заради доста сложния или почти невъзможен достъп до изгорелите елементи.
      Примери мога да дам много, ама няма да са свързани с темата.
      Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 15:25.
      Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
      Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

      Comment


      • Средният живот на едно реле е между 50 000 и 1 000 000 превключвания.

        Средният живот на един MOSFET, подложен на негранични експлоатационни условия e около 3 000 000 пъти този на най-доброто реле.

        Както става видно, и дума за сравнение не може да става.

        В случая не говоря за теоретични постановки а за многократно проверени такива в практиката.

        Накратко - когато вместо реле се ползва добре оразмерен MOSFET, вероятността той да прояви дефектите на релето граничи с нула.

        Възниква въпросът - като е така, защо това не се прави?

        Отговорът:

        1 - Поради състоянието на елементната база по времето на проектирането на даден автомобил.

        2 - Поради планираното дефектиране на даден компонент.
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:29.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • Добър теоритик си няма спор.
          Като почнеш с това да си изкарваш хляба пак ми кажи за циклите.
          Или ти сам ще си произведеш елемента дето ти трябва?
          Може би планираното дефектиране е планирано и за самите елемети?
          Щото на коли на 4-5-6год. изгарят такива невероятни неща дето и аз съм се чудил как може да е допуснато това.

          Няма спор, че за идеята може да се направи управлението на помпата с мосфет, и ще работи по дълго от реле, особено ако го преоразмериш 3-4 пъти транзистора за застраховка. Щото само докато уцелиш транзистор дето си отговаря на обявените параметри ще изгориш поне 2-3 броя.
          Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 18:51.
          Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
          Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

          Comment


          • По скоро съм практик

            Ето например този транзистор:

            http://store.comet.bg/Catalogue/Product/18327/

            С повече от двоен запас по ток от въпросното реле и на цена от 1,20. Даже не му трябва и кой знае, какъв радиатор.

            А това за планираното дефектиране, лично придобивам все повече доказателства, че това не е само усещане, що се касае до електрониката.
            Имаше случай в който един руснак (ако не се лъжа) беше изловил в такова нещо производител на принтери.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              По скоро съм практик

              Ето например този транзистор:

              http://store.comet.bg/Catalogue/Product/18327/

              С повече от двоен запас по ток от въпросното реле и на цена от 1,20. Даже не му трябва и кой знае, какъв радиатор.

              А това за планираното дефектиране, лично придобивам все повече доказателства, че това не е само усещане, що се касае до електрониката.
              Имаше случай в който един руснак (ако не се лъжа) беше изловил в такова нещо производител на принтери.
              На практика всички "съвременни" продукти са с планирано дефектиране, иначе "великия" пазар отива на кино.
              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

              Comment


              • Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                Естествено , че ще стане с мосфет, ама що трябва да се влиза в такива филми?

                Това реле го има поне в още 30 модела автомобили (не само италиански) и със сигурност не струва 50лв. ново.
                В автоморгите са от 2 до 5лв.

                П.П. Практиката показва, че решение с транзистор също не е вечно.
                Само дето ремонтите са по-скъпи на такива оригинални електроники решени с мосфет, заради доста сложния или почти невъзможен достъп до изгорелите елементи.
                Примери мога да дам много, ама няма да са свързани с темата.
                30 модела са малко даже,това е стандартно 50А реле с големите крака.................
                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                Comment


                • Здравейте колеги,споходи ме следния проблем- както си карах миналия ден всичко ок, спях колата да пия едно кафе и след като тръгнах ми изчезн 4-та скорост.По никакъв начин не влиза дори не се изписва и не бордкомпа- прескача от 3 на 5-та. Правихме диагностика никакви грешки не излизат, видяхме само че мм-те на 4-та скорост не са към 32 както ми казха че трябва да въдат а са към 24-26мм
                  След 2-3 дена каране така взе че се появи 4-та за няколко привключвания и пак изчесна

                  Моля за мнения и благодаря предварително

                  Comment


                  • Selespeed

                    Здравейте,

                    Най-вероятно съединителят ми е за смяна. Може ли да ми датете контакти на fiore или на някой запознат със селетата за София. Става дума за Алфа 156 комби селеспийд 155 к.с. 2000 г.
                    Благодаря

                    Comment


                    • сфера

                      Здравейте отново колеги.Дойде време да сменям сферата на моя Селеспийд и реших да ви помоля да ме насочите от къде и каква сфера да взема.Ако знаете и цените също ще се радвам да ги споделите
                      Благодаря ви!
                      Алфа Ромео 147 2.0

                      Comment


                      • Нова от магазина оригинална,не се лъжи на глупостите със ситроенска сфера !!!!!!! Магазините са няколко,от които можеш да си купиш,ТиН кар,Александър ауто и мисля че на Стамболийски 155 може да има.
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • сфера

                          Mury благодаря за бързия отговор!!! Днес пробвах на запален двигател след 3-то превключване се включва помпата,а на загасен след 2-ро това значи ли,че може да покара още със тази сфера?Другото по-важно нещо което искам да ви запитам е възможно ли е от селето да ми прави някви номера и колата да не иска да пали...давам на контакт цъкам да въртя и само се чува някакъв шум от скоростите и това е ,нито стартера върти нито нищо.На другия ден примерно пробвам колата си пали от раз,цял ден я карам(гася и паля и топла и студена) няма проблем.Вечерта паркирам пред нас след 1 час пробвам пак само цъка и не върти?Да поясня че винаги гася колата на N ,ще съм ви много благодарен ако дадете някакви идеи от какво може да е....
                          П.С.
                          Имам много хубава домашна ракия,ще има черпене
                          Алфа Ромео 147 2.0

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                            Нова от магазина оригинална,не се лъжи на глупостите със ситроенска сфера !!!!!!!.
                            Що?
                            Какво става със ситроенската?
                            Питам да си знам.... щото аз карам вече 24000км с такава и не откривам някакви аномалии. Може и да съм късметлия де.
                            Не се заяждам, сериозно питам
                            Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                            Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                              Що?
                              Какво става със ситроенската?
                              Питам да си знам.... щото аз карам вече 24000км с такава и не откривам някакви аномалии. Може и да съм късметлия де.
                              Не се заяждам, сериозно питам
                              Не направена за такива налягания,верно си късметлия..................обикновено не изкарват повече от 15-20 000 км.
                              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                              Comment


                              • Не е късметлия. Работното налягане на селеспийда е около 50 бара, а на оригиналната сфера има щампа "92 BAR / 0.35L". Спокойно си слагаш една централна сфера от Ксантия, която е 70 бара и си свиркаш.
                                Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                                Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                                Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                                Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                                Comment

                                Working...
                                X